top of page

親自下廚慶祝老爸80大壽!分享4道長者啱食小菜

已更新:2022年12月29日

好多人以為吞嚥只係指食物由口腔經食道吞落胃部嘅過程,但呢個看似簡單嘅過程,其實包括咗4個階段:口腔準備期、口腔期、咽喉期、食道期。對於患有吞嚥困難嘅人士而言,任何一個階段都有機會出現問題。以口腔準備期為例,咀嚼困難以及進食後口中留有食物殘渣都係有機會遇到嘅問題。


相信有唔少長者即使冇被診斷患有吞嚥困難,但由於牙齒問題,進食時都要特別小心,家人為佢哋準備餐膳時亦要多花心思。雖然各人嘅吞嚥困難程度不一,但每位照顧者為摯親烹調美食嘅心都係同樣真摰動人。 近日小編留意到有專欄作家運用製作照護食方法為家人炮製佳餚,甚為窩心。等我哋一齊睇吓其文中內容。


//為長者烹調食物,就是要多花點心思,例如那件豬腩肉,過年前一星期,我已向相熟的肉檔預訂,初七取貨,指定要最柔軟嫩滑的第一刀位置。這道菜從工序上看,最是簡單,卻花了我最長時間,因為全程慢煮慢熬。


又例如那大白菜,我一再強調「日本」貨,只因日本大白菜菜味特濃,甜度高,煮至軟身也不易霉爛。處理此菜時,要注意它的纖維都是沿著葉脈方向走的,所以必須按葉脈方向斜切,以切斷長長的纖維,令老爸較易吞嚥,我們吃著也不會讓纖維卡在齒縫中,食用時更方便。


用心做的菜,別人吃著,一定懂。//


注意:食譜教學內容僅作參考用途。患者進食前建議先諮詢言語治療師及相關專業人士意見,評估個人適用的飲食等級,並配合指示進食。


原文載於經濟通 ET Net (2022年2月15日): https://bit.ly/355QpTm


bottom of page